Zomerfeest 2019
Lesstof beleven in plaats van leren
27 maart 2020

Vakexperts voor de klas

Superleuk nieuws! Want vanaf maandag 14 oktober 2019 staat er één dag per week een vakexpert voor de klas van groep 7/8 op onze locatie Noorderhof. Tijdens deze leuke en inspirerende lessen leren de kinderen alle ins & outs over de vakgebieden journalistiek, wetenschap, recht, geneeskunde en beeldende kunst. En dat doen ze niet alleen vanuit het lokaal. De leerlingen trekken letterlijk de wereld in, bezoeken de werkplek van de gastdocent en gaan aan de slag met leuke en leerzame opdrachten binnen het vakgebied. Fantastisch voor de kinderen, maar minstens zo leuk voor de gastdocenten, want wat is er nou leuker dan jouw passie doorgeven? Behalve dat de lessen leuk en leerzaam zijn, is het natuurlijk ook hartstikke handig om nu al kennis te maken met al deze vakgebieden. Want op die manier weet je misschien al veel beter wat jij later wilt gaan doen.

Het startschot van het IMC basisprogramma werd gegeven door acteur Ferdi Stofmeel, die op dit moment te zien is in de VPRO-serie De Regels Van Floor waarin Floor regels en antwoorden bedenkt voor levensvragen van 10-jarige meiden. Tijdens zijn gastles interviewden de leerlingen Ferdi en ontfutselden hem de geheimen van zijn vak. Na de inspirerende gastles opende Ferdi officieel de Pro Regeschool Noorderhof als eerste IMC basisschool in Nieuw-West.

Geef uw passie door!

Voor de invulling van de lessen, werken we heel graag samen met vakexperts en ondernemers uit de buurt van onze school. Dus bent u werkzaam in een van de genoemde vakgebieden en wilt u graag aan kinderen laten zien hoe mooi uw vak is? Twijfel niet, en neem contact op met iMette.vanderMeulen@imcbasis.nl voor een rol van begeleider of gastdocent.